Οι κάτοικοι της περιοχής Berg am Laim Μονάχου συνεχίζουν να εκδηλώνουν μια επιθετικότητα κατα των "Ελλήνων" που τώρα εμμένουν στην ανέγερση του σχολείου, μετά απο τόσα χρόνια απραξίας. Οι
σχολικές ανάγκες της περιοχής είναι εξ ίσου βαρύνουσες για την οικιστική ανάπτυξη του Μονάχου. Ηδη οι δημοτικοί σύμβουλοι της περιοχής αναζητούν νέες λύσεις. Παράλληλα η ελληνική Κυβέρνηση
επισπεύδει τις διαδικασίες για τή έναρξη των χωματουργικών εργασιών .
Στις 25.3.13 δημοσίευσε η τοπική εφημερίδα ΕΡΜΗΣ του ΜΟΝΑΧΟΥ αρνητικό άρθρο με δηλώσεις πολιτικών, που αμφισβητούν την σοβαρότητα της πρόθεσης της ελληνικής Πολιτείας να κτίσει το σχολείο στο
Μόναχο, στερώντας έτσι τους βαυαρούς δημότες τη δυνατότητα να επεκτείνουν τα όρια της πόλης και να χρησιμοποιήσουν τον χώρο για δικό τους σχολείου. Στις άδικες επικρίσεις απάντησε ο συμπατριώτης
Δ.Κουτσομητόπουλος, επιτιμος Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελλήνων Γονέων Βαυαρίας
http://www.merkur-online.de/aktuelles/leserbriefe/muenchen/griechische-schule-2824101.html
Grundstück der „Griechischen Schule“ zurückkaufen
15.03.2012: Die SPD-Stadtratsfraktion unterstützt den Rückkauf des Grundstücks der „Griechischen Schule“ in Berg am Laim durch die Stadt. Einen entsprechenden Beschluss hat heute der
Kommunalausschuss des Münchner Stadtrats gefasst.
|
|
|
Christiane Hacker
|
Im Jahr 2001 wurde ein 15.219 m² großes Grundstück an der Hachinger-Bach-Straße an die Republik Griechenland verkauft. Ziel war damals die Errichtung einer griechischen Grund- und Hauptschule für
rund 750 Schülerinnen und Schüler. Vertraglich verpflichtete sich der griechische Staat dazu, die Schule innerhalb von vier Jahren bezugsfertig zu errichten.
Christiane Hacker, Stadträtin und Mitglied im Ausschuss für Bildung und Sport:
„In den letzten 10 Jahren ist auf dem Grundstück nichts geschehen. Dagegen werden die Grundschulkapazitäten in Berg am Laim durch die zukünftige Bebauung rund um den Ostbahnhof und an der
Maikäfersiedlung vollends ausgeschöpft sein. Daher plädieren wir dafür, die Fläche an der Hachinger-Bach-Straße zurückzukaufen und hier eine weitere Grundschule zur Entlastung anzusiedeln. Das
ließe in der Folge auch eine dichtere Bebauung am Ostbahnhof zu.“
Mit dem heutigen Beschluss werden der Republik Griechenland wie im Kaufvertrag vorgesehen letztmalig Fristen für die Erfüllung der Bauverpflichtung gesetzt. Gleichzeitig wurde das Kommunalreferat
aber auch beauftragt, vorrangig eine zügige und einvernehmliche Lösung für den Rückkauf mit dem griechischen Staat zu finden.
Ulrike Boesser, Sprecherin der SPD-Stadtratsfraktion im Kommunalausschuss:
„Aufgrund der dramatischen Lage in Griechenland ist es verständlich, dass sich die Verhandlungen schwierig gestalten. Aber wir sind zuversichtlich, dass der Griechische Staat jetzt um jede
Entlastung froh sein wird und wir das Grundstück zurückkaufen können. Die Fläche können wir in der Schulplanung der Landeshauptstadt sehr gut gebrauchen und dann hoffentlich bald auch
Μυωπικές και στενόκαρδες οι όποιες κρίσεις για το νέο σχολείο, προέρχονται κυρίως απο αιώνια περιθωριακούς, που χρησιμοποιούν το πρόσχημα της
παιδείας των ελληνοπαίδων στη Βαυαρία.
Για τους καλόπιστους όμως πρέπει να σημειωθεί η ακόλουθη προσωπική θέση. Το δικαίωμα στην τοποθέτηση αυτή το δίνει η μακρόχρονη ενασχόληση με ζήτημα της παιδείας των
ελληνόπουλων. Σκοπός αυτών των σκέψεων είναι να αφήσουμε για λίγο την δημαγωγία και να δούμε πραγματικά τι είναι εφικτό επι του συγκεκριμένου θέματος που είναι το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΝΑΧΟΥ
και όχι τα γενικότερα ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση των παιδιών μας:
1. Ενα σχολικό κτηριακό συγκρότημα λύνει ένα μεγάλο μέρος των στεγαστικών προβλημάτων των σχολείων μας στο Μόναχο. Δεν επαρκεί βέβαια για όλα τα
σχολεία, όμως στεγάζει περ. 750 μαθητές και εξοικονομεί το ελληνικό Δημόσιο απο μια δαπάνη που ξεπερνά το εκατομμύριο ανα χρόνο για ενοίκια.
2.Με την κατασκευή του νέου σχολείου δεν έχει λυθεί το πρόβλημα του Λυκείου. Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι λόγος να αντιμετωπίζουμε αρνητικά την
κατασκευή του σχολείου, όταν μάλιστα γνωρίζουμε τόσο τους τρόπους χρηματοδότησής του, όσο και τους κινδύνους που δημιουργήθηκαν απο την μέχρι σήμερα καθυστέρηση.
3.Σαν νέο Σχολείο απαιτείται άδεια λειτουργίας την οποια χορηγεί η Κυβέρνηση Ανω Βαυαρίας, αφού άλλωστε αυτη συγχρηματοδοτεί κατασκευή και
λειτουργία (μισθοί εκπαιδευτικών εν μέρει). Η συγχρηματοδότηση των μισθων προσωπικού υποχρεώνει την πολιτεία να εντάξει τους εκπαιδευτικούς στο δικό της σύστημα επιμόρφωσης και ελέγχων
(Visitation) που μέχρι σήμερα οι κακώς νοούμενοι "συνδικαλιστές" μας στην ελλάδα είχαν καταργήσει , κάτι που ήταν συχνά λόγος τριβών απο τους ΄ελληνες γονείς που διαμαρτύρονταν για την ποιότητα
των "σταλμένων" εκπαιδευτικών. Τώρα θα υπάρχει ελληνογερμανικός έλεγχος ποιότητας και μετεκπαίδευσης των υποχρεωτικά γερμανοφώνων εκπαιδευτικών μας, είτε αυτοί έρχονται απο Ελλάδα, είναι ελληνικό
επιτόπιο προσωπικό ή γερμανοί. Αυτό δεν θέλαμε τόσα χρόνια;
4.Η συγχρηματοδότηση δεν είναι επιτρεπτή για Λύκειο, παρα μόνο για Δημοτικό και Γυμνάσιο. Επομένως δεν ωφελεί να γκρινιάζουμε για κάτι, που δεν
περνάει απο το χέρι μας. Φυσικά και χρειαζόμαστε ελληνικό Λύκειο στο Μόναχο. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνδυαστεί με την προσπάθεια κατασκευής του συγκεκριμένου σχολείου, ιδιαίτερα όταν είναι
γνωστό, ότι ούτε ο χώρος αιθουσών προσφέρεται ούτε υπάρχει η οικονομική δυνατότητα για ανάληψη όλων των εξόδων απο την ελληνική πολιτεία.
5.Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι το σχολείο αυτό θα πρέπει να ακολουθήσει αναβαθμισμένο αναλυτικό πρόγραμμα ισχυρά δίγλωσσου σχολείου, όπου η μητρική
ελληνική γλώσσα θα έπρεπε να υπερτερεί. Το σχετικό αναλυτικό πρόγραμμα είναι ευθύνη ελληνογερμανικής επιτροπής εμπειρογνωμώνων και καλό θα είναι να στρέψουμε εκεί την προσοχή μας. ΄Αλλωστε, σαν
έλληνες γονείς πάντα αυτό θέλαμε, ή όχι;
6.Σημαντικό είναι επίσης να ξεκαθαριστεί ότι επιθυμία των ελλήνων γονέων είναι η λειτουργία ενός ολοήμερου σχολείου, όπου οι μαθητές θα γίνονται
κοινωνοί και ενισχυτικής διδασκαλίας μέσα στο σχολείο, όπως συμβαίνει π.χ. στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Μονάχου.
7.Ιδιαίτερα σημαντικό είναι να υπάρχει η δυνατότητα πρόσληψης επιτόπιου προσωπικού. Ειναι τα παιδιά των μεταναστών που σπούδασαν παιδαγωγική και
έχουν την εμπειρία και των δύο συστημάτων αλλά είναι και γνώστες της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας. Εκτός αυτού, τα έξοδα μισθοδοσίας μειώνονται και αντίθετα ο μισθός είναι ικανοποιητικός, αφού δεν θα
καταβάλονται "διπλοί" μισθοί στην ελλάδα , αλλά ένας κανονικός μισθός , όπως στο γερμανικό δημόσιο σύστημα, που θα καλύπτει τις εδώ ανάγκες του επιτόπιου προσωπικού.
Τα πιο ΄πάνω θα έπρεπε να μας απασχολήσουν όλους, γονείς,μαθητές και πολιτική ηγεσία. Θα ήταν άκρως επικίνδυνο και άκαιρο, να θυσιάσουμε ένα σχολείο - για το οποίο
ήδη μερικοί δημοτικοί σύμβουλοι του Μονάχου είχαν εκφέρει αντιδράασεις ( SPD και Bayernpartei) στο βωμό της άρνησης για την άρνηση, δηλ. μόνο για την αυτοπροβολή μερικών δήθεν ταγών. Ας μη
κάνουν μερικοί άλλο κακό στα σχολεία μας...
γβ
Την 21.2.2013 με απόφαση των Υπουργών Παιδείας κ.Αρβανιτόπουλου και Ανάπτυξης κ.Χατζηδάκη εγκρίθηκε πίστωση 24 εκ. ευρώ για την ανέγερση του πρώτου
ιδιόκτητου ελληνικού Σχολείου στο Εξωτερικό. Εδώ κλείνει ένας κύκλος ενεργειών και παραλείψεων, ενθουσιασμού και "γραφειοκρατικής λησμονιάς" που αφορά το πιό όμορφο όραμα της παροικίας του
Μονάχου, του οποίου ο πόθος εκπλήρωσης οδήγησε στην ίδρυση του Ιδρύματος ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ στό Μόναχο.
Ας κάνουμε μια μικρή αναδρομή: Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Μονάχου και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων αναζητούν μια λύση στο σχολικό πρόβλημα. Στην
συνείδηση των συμπατριωτών μας ζυμώνεται η ιδέα της ανέγερσης ελληνικού Σχολείου σε ιδιόκτητο οικόπεδο. Το αίτημα βρίσκει ανταπόκριση στον Υπουργό Παιδείας Γ.Σουφλιά (ΝΔ) που αποφασίζει το 1992
την αγορά ιδιόκτητου ακινήτου. Το οικόπεδο βρίσκεται και προσφέρεται απο τον Δήμο Μονάχου, αλλά η συγχρηματοδότηση εξαρτάται απο ορισμένες νομικές προϋποθέσεις. Η υλοποίηση του έργου μένει στα
υπουργικά συρτάρια λόγω έλλειψης πόρων. Αλλα η παροικια δεν ησυχάζει. Ο συμπατριώτης Δημ. Κουτσομητόπουλος, επι μακρόν Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Βαυαρίας παραδίδει στο ΔΣ του Συλλόγου
Γονέων και της ΕΚΜ μία οικονομετεχνική μελέτη (Raumprogramm und Bauplanung) την οποία είχε ετοιμάσει κατόπιν δικής του εντολής το αρχιτεκτονικό γραφείο TROST. Η
μελέτη αυτή, θεμελιώδης για την απόκτηση του οικοπέδου δεν πληρώθηκε ποτέ..΄Ομως ήταν η βάση με την οποία ο επόμενος Υπουργός Παιδείας Φατούρος (ΠΑΣΟΚ) , αναφερόμενος και στην απόφαση του
προκατόχου του εγκρίνει στις 24.05.94 το ΝΑΙ για το 20% (700 εκ δρχμ.)απο την ελληνική πλευρά (επίσκεψή εκπροσώπων των Γονέων σε Παπαδόπουλο, Ανθόπουλο) με την προϋποθεση βέβαια πως η
γερμανική πλευρα θα επιβεβαιώσει το 80% (πράμα που έγινε με βάση την ίδια μελέτη) και στις 14.07.94 πήραμε το ΝΑΙ για το 80% και την παρατήρηση πως όμως δεν μπορούν να αναλάβουν το
Management.
Αυτο τό πρόβλημα έλυσε ο Ελληνισμός του Μονάχου με την μοναδική σε σύμπνοια ίδρυση του ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ ( σε Καταστατικό που επεξεργάστηκε ο Γ.Βλαχόπουλος). Δύο
μήνες αργότερα 21.09.94, πήραμε απο το Βαυαρικό Υπ. Παιδείας την έγκριση για την ανέγερση .
Το οικόπεδο αγοράζεται το 2001..... ακολουθούν ενστάσεις, κωλυσιεργείες, ανέχεια, αδυναμία της ελληνικής Πολιτείας να προχωρήσει το έργο. Και φτάνουμε
στο σήμερα: 21.2.2013. Στον ορίζοντα διακρίνεται η ελπίδα ότι αυτή τη φορά, το έργο θα πραγματωθεί: Γιατί υπάρχει πολιτική βούληση! Γιατί υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν στην ευθύνη που ανέλαβαν!
Γιατί οι ΄Ελληνες έχουμε πείσμα! Και θέλουμε τα παιδιά μας να φοιτήσουν σε ένα πρότυπο Σχολείο της Ελληνικής Πολιτείας. Για τη γνώση και την εθνική μας περηφάνεια.
Ας ευχηθούμε όλα να πάνε καλά. Και ας σταθούμε κοντά στην ελληνική Πολιτεία, που θέλει να γίνει το όραμά μας πραγματικότητα, σε πείσμα των καιρών και των
οικονομικών συγκυριών. ΓΒ