Γαλανόλευκο Πόλεμο χαρακτηρίζει η SZ την διαμάχη για το οικόπεδο

"Γαλανόλευκος Πόλεμος"

 

Μια συνέντευξη του εκπρόσωπου της ελληνικής Πολιτείας στην Sueddeutsche Zeitung την 7/8.12.13 ως απάντηση στην απειλή του Δήμου  Μονάχου για δικαστική διαμάχη ακύρωσης της σύμβασης αγοράς και αναστροφής της πώλησης του οικοπέδου.ΓΒ

ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ (Οδ.Ελύτης)

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική.
το σπίτι φτωχικό στις αμμουδιές του Ομήρου...

Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...
Εκεί σπάροι και πέρκες
ανεμόδαρτα ρήματα
ρεύματα πράσινα μες στα γαλάζια
όσα είδα στα σπλάχνα μου ν' ανάβουνε
σφουγγάρια, μέδουσες
με τα πρώτα λόγια των Σειρήνων
όστρακα ρόδινα με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα μαύρα ρίγη...
Εκεί ρόδια, κυδώνια
θεοί μελαχροινοί, θείοι κ' εξάδελφοι
το λάδι αδειάζοντας μες στα πελώρια κιούπια.
Και πνοές από τη ρεμματιά ευωδιάζοντας
λυγαριά και σχίνο
σπάρτο και πιπερόριζα
με τα πρώτα πιπίσματα των σπίνων
ψαλμωδίες γλυκές με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα-πρώτα Δόξα Σοι!..
Εκεί δάφνες και βάγια
θυμιατό και λιβάνισμα
τις πάλες ευλογώντας και τα καριοφίλια
στο χώμα το στρωμένο με τ' αμπελομάντιλα ,
κνίσες, τσουγκρίσματα
και Χριστος Ανέστη
με τα πρώτα σμπάρα των Ελλήνων!
Αγάπες μυστικές με τα πρώτα λόγια του Ύμνου...
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου, με τα πρώτα λόγια του "Υμνου !..

Δήλωση του Υπ.Παιδείας για Μεταρρύθμιση της Παιδείας

Όσοι μαθητές φοιτούν φέτος στην Α’ Γυμνασίου αμιγούς Ελληνικού Σχολείου της Γερμανίας, θα αποφοιτήσουν από αμιγές Λύκειο, διαβεβαιώνει την ομογένεια ο έλληνας υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος.

Καζάνι που βράζει είναι τα τελευταία χρόνια ο χώρος της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία. Στα χρόνια προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι «αμιγείς» σχολικές μονάδες αλλά και τα τμήματα μητρικής γλώσσας στα γερμανικά σχολεία, ήλθαν να προστεθούν και οι συνέπειες της κρίσης. Είναι κοινή η διαπίστωση ότι η ελληνική Πολιτεία αντιμετώπιζε πάντα αποσπασματικά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση των αποδήμων. Δεν εκπονήθηκε ποτέ μια συνολική στρατηγική αναβάθμισης των ελληνικών σχολικών μονάδων με μετρήσιμα αποτελέσματα. Οι περικοπές δαπανών στα συμφραζόμενα της κρίσης απείλησαν τελικά την ίδια την υπόσταση των ελληνικών σχολικών μονάδων της Γερμανίας. Γονείς και μαθητές βρίσκονται σε διαρκείς κινητοποιήσεις, ζητώντας το αυτονόητο: την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Παρά τις πρόσφατες διορθωτικές παρεμβάσεις, η πραγματικότητα στην ελληνική εκπαίδευση εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία: Δεκάδες θέσεις εκπαιδευτικών στα ελληνικά σχολεία μένουν κενές. Αντίστοιχα και τα κενά στα σχολικά προγράμματα.

Για τα θέματα αυτά μίλησε στην Deutsche Welle ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.

Κύριε υπουργέ, η ελληνόγλωσση εκπαίδευση της ομογένειας είναι εδώ και πολλά χρόνια αντικείμενο εντόνου προβληματισμού, ενίοτε και αντιπαραθέσεων. Οι συλλογικότητες των γονέων και οι ελληνικές κοινότητες υποστηρίζουν ότι θα πρέπει η Πολιτεία να δώσει περισσότερη έμφαση στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση του ομογενειακού Ελληνισμού. Εν μέσω μιας βαθιάς οικονομικής κρίσης που μαστίζει την Ελλάδα, και η οποία «στέλνει» καθημερινά όλο και περισσότερους Έλληνες στη Γερμανία, τι θέση έχει η εκπαίδευση ομογενών στις προτεραιότητες σας;

Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση του Ομογενειακού Ελληνισμού, βρίσκεται τόσο στις δικές μου προτεραιότητες ως υπουργού Παιδείας, όσο και συνολικά της κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά. Η κυβέρνηση μας αναγνωρίζει την ομογένεια ανά την υφήλιο, ως εθνικό κεφάλαιο ανεκτίμητης αξίας.
Ο στόχος της πολιτικής μας είναι να ενισχύσουμε την Ελληνομάθεια των Ελληνοπαίδων, αλλά και τους ψυχικούς δεσμούς τους με την μητέρα Ελλάδα, μέσω της γνώσης του Ελληνικού Πολιτισμού, της Γλώσσας και της Ιστορίας.


Το καλοκαίρι του 2012 με μία διάταξη που φέρατε στο Νόμο 4076/12 ανατρέψατε μια σειρά βίαιων προσαρμογών που προέβλεπε η προηγούμενη νομοθεσία, όπως η απαγόρευση εγγραφών στα Λύκεια. Του χρόνου θα λειτουργήσει η Α’ Λυκείου στα σχολειά της Γερμανίας;


Σας διαβεβαιώνω ότι και του χρόνου θα λειτουργήσει κανονικά η Α’ Λυκείου. Με τη διάταξη, που αναφέρατε, δώσαμε αναβολή για ένα έτος και επαναφέραμε την ομαλότητα και την ηρεμία στην Ομογένεια, όπως είχαμε υποχρέωση. Το ίδιο θα κάνουμε και για την επόμενη χρονιά με τροπολογία που θα φέρουμε στη Βουλή. Επίσης θέλω να διαβεβαιώσω και ότι όσοι μαθητές φοιτούν φέτος στην Α’ Γυμνασίου Αμιγούς Ελληνικού Σχολείου, θα αποφοιτήσουν από Αμιγές Λύκειο. Την ίδια στιγμή ετοιμάζουμε ένα Σχέδιο Νόμου με το οποίο θα μεταρρυθμίσουμε συνολικά την εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων.

Πότε θα γίνει αυτό και ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες του Νομοσχεδίου;

Τον Μάιο φέρνουμε στη Βουλή τις νομοθετικές μας ρυθμίσεις που αφορούν την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση, όπως ακριβώς έχουμε δεσμευτεί.
Η επιδίωξη μας με το νέο σχέδιο είναι να στηρίξουμε τους Έλληνες της Διασποράς, στην προσπάθεια τους να ενταχθούν στη χώρα εγκατάστασης τους, διατηρώντας όμως τα ιδιαίτερα πολιτιστικά χαρακτηριστικά της Ελληνικής ταυτότητας τους, όπως αυτά της Ελληνομάθειας, με παροχή του αντιστοίχου πιστοποιητικού, της γνώσης της Ιστορίας μας και των παραδόσεων μας. Στη βάση αυτής της επιδίωξης θέλουμε να αξιοποιήσουμε τη λειτουργία ελληνικών εδρών σε ξένα πανεπιστήμια.
Δεν πρέπει να λησμονούμε επίσης το στόχο για τον εξορθολογισμό των δαπανών και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του Εκπαιδευτικού προσωπικού, που είναι βήματα απαραίτητα και αναγκαία. Ο στόχος είναι σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς μας να διατηρήσουμε την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης περιορίζοντας την αντίστοιχη δαπάνη.
Σε κάθε περίπτωση, το Σχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ώστε όλοι οι φορείς να έχουν τη δυνατότητα να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν την ομογένεια είναι η έλλειψη διδακτικού προσωπικού στα αμιγή ελληνικά σχολεία; Πώς σχεδιάζει η κυβέρνηση να επιλύσει το πρόβλημα και πόσο πιθανή είναι η πρόσληψη με συμβάσεις εργασίας και όχι ωρομισθίων επιτόπιου προσωπικού για να καλυφθούν τα κενά;

Όπως τόνισα και στην προηγούμενη ερώτησή σας, το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει την ολοκληρωμένη αντιμετώπιση του προβλήματος της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης. Μέσα από το Νέο Σχέδιο Νόμου, το οποίο βρίσκεται σε τελικό στάδιο, δημιουργείται ένα σαφές πλαίσιο για τον πλήρη εξορθολογισμό των δαπανών. Πράγματι έχουμε ήδη πάρει νομοθετικές πρωτοβουλίες, μέσα από τις οποίες επιλύουμε το ζήτημα της πρόσληψης επιτόπιου προσωπικού, ώστε όταν κρίνεται σκόπιμο αφενός να υπάρχει δημοσιονομικό όφελος και αφετέρου, και πρωτίστως θα έλεγα, να καλύπτονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό .

Κάποιες συλλογικότητες ζητούν επίσης την αξιοποίηση στα σχολεία των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα στα 3-4 γραφεία συντονιστών και να συγχωνευθούν τα γραφεία αυτά σε ένα κεντρικό με έδρα το Βερολίνο.

Όλα εξετάζονται και δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στις προτάσεις των ομογενών. Περιλαμβάνονται αυτού του είδους ρυθμίσεις στην συνολική ανασυγκρότηση δομών που θα προωθήσουμε νομοθετικά τον Μάιο του τρέχοντος έτους.

Υπάρχει πρόθεση να καταργηθεί το 3% για την εισαγωγή των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα;

Δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση. Τα παιδιά της Ομογένειας θα συνεχίσουν να έχουν αυτό το ελάχιστο προνόμιο, γιατί το αξίζουν και αυτά και οι γονείς τους. Πέραν αυτού, η εκπαίδευσή τους στα Ελληνικά Ανώτατα Ιδρύματα τους καθιστά πρεσβευτές της Ελλάδας

Και μια ερώτηση που αφορά όλο τον Ελληνισμό: Το ελληνικό σχολείο στην Ίμβρο, στον τόπο καταγωγής του Οικουμενικού Πατριάρχη θα ανοίξει;

Έχουν αρθεί όλα τα εμπόδια, προκειμένου να λειτουργήσει ελληνικό σχολείο στο νησί μετά από σχεδόν 50 χρόνια. Το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε για τους Έλληνες της Ίμβρου, είναι να δώσουμε στα παιδιά τους τη δυνατότητα να φοιτήσουν σε ελληνικό σχολείο. Επίσης δίνουμε τη δυνατότητα να επιστρέψουν στο νησί, όσοι Ίμβριοι το εγκατέλειψαν, ακριβώς για να δώσουν τη δυνατότητα στα παιδιά τους να έχουν ελληνική παιδεία.
Γι’ αυτό με συντονισμένες ενέργειες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, τους συλλόγους των Ιμβρίων κατορθώσαμε, να αρθούν όλα τα εμπόδια και αυτό το όνειρο να γίνει πραγματικότητα και να ενισχύσουμε όσο δυνατόν περισσότερο το σχολείο. Είναι ιστορική στιγμή για τον Ελληνισμό.

Μετά την επίσκεψη σας στους ομογενείς της Κορυτσάς την 25η Μαρτίου, εξετάζετε το ενδεχόμενο να επισκεφθείτε και την ομογένεια της Γερμανίας προκειμένου να ακούσετε από πρώτο χέρι τα προβλήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης;

Πράγματι επέλεξα να βρεθώ κοντά στον Ελληνισμό της Κορυτσάς και να γιορτάσω μαζί τους την Κυριακή της Ορθοδοξίας καθώς και την εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ήταν όμως και μια πολύ καλή ευκαιρία να συζητήσω με τους ομογενείς και να δω από πρώτο χέρι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Στόχος μου είναι να επισκεφτώ όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία, ιδιαίτερα εκτός Ελλάδας και να συζητήσω με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Ο διάλογος είναι προαπαιτούμενο για τη χάραξη των ορθών πολιτικών, ιδιαίτερα στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας. Γι’ αυτό το λόγο όμως αξιοποιούμε και όλες τις δυνατότητες που μας δίνουν οι νέες τεχνολογίες.

Σταμάτης Ασημένιος Deutsche Welle

06.04.2013

 

Συνέντευξη Γ.Β. για τις θαρραλέες αποφάσεις της Πολιτείας

Η Ειδ.Γραμματέας Υπ.Παιδείας Καθηγ. Δρ. Αθηνά Λινού υπογράφει την αίτηση λειτουργίας του Ελλην. Σχολείου Μονάχου
Η Ειδ.Γραμματέας Υπ.Παιδείας Καθηγ. Δρ. Αθηνά Λινού υπογράφει την αίτηση λειτουργίας του Ελλην. Σχολείου Μονάχου

 

 

Ποια είναι τελικά η εξέλιξη σε σχέση με το σχολικό διδακτήριο του Μονάχου.

Τι σημαίνουν οι αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας και του ΟΣΚ;

Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά και σε διάφορα άλλα αναζητήσαμε από τον νομικό εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα του οικοπέδου τον δικηγόρο Γιώργο Βλαχόπουλο.

Σε ποιο σημείο βρισκόταν η εξέλιξη της υπόθεσης του Σχολικού Κτηρίου

πριν την 6.2.2013; 


Η κωλυσιεργία της ελληνικής πολιτείας τα τελευταία χρόνια αλλά και των υπηρεσιών του ίδιου του Δήμου (λόγω ενστάσεων από το τοπικό συνοικιακό συμβούλιο) σχετικά με τους όρους εκπλήρωσης της σύμβασης αγοράς του οικοπέδου προκάλεσε τον Δήμο Μονάχου να θέσει στο τραπέζι των συνομιλιών θέμα αναστροφής της πώλησης. Αυτό σήμαινε , ότι ένα οικόπεδο της ελληνικής Πολιτείας που είχε αγοραστεί στην προνομιακή τιμή των περίπου 2,8 εκ. ευρώ θα έπρεπε να επιστραφεί στο Δήμο Μονάχου για εξυπηρέτηση δικών του αναγκών. Έτσι η Ελλάδα, πέρα από την τεράστια οικονομική ζημία (είχαν δαπανηθεί μέχρι τώρα περισσότερο από 4 εκ. Ευρώ σε έξοδα αγοράς, φόρων κ.α.) θα υφίστατο και τεράστια ηθική αλλά και πολιτική ήττα, αφού έτσι θα βούλιαζε το όνειρο του ελληνισμού για ιδιόκτητο σχολείο στο Μόναχο , όπως το είχαν οραματισθεί οι Ιδρυτές του Ιδρύματος ΠΑΛΛΑΔΙΟ, δηλ. οι ελληνικοί Σύλλογοι και η Κοινότητα. Επί πλέον αξίζει να σημειωθεί ότι η υλική ζημία θα ήταν ολέθρια, αν αναλογιστεί κανείς ότι η σημερινή αξία του ακινήτου υπερβαίνει τα 10 εκ. Ευρώ .


Ο Δήμος Μονάχου, με αφορμή σχετική αρνητική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ζήτησε με επιστολή του από 16.11.12 την αναστροφή της πώλησης, με όλες τις προαναφερόμενες τραγικές συνέπειες, αν η ελληνική Πολιτεία δεν απεδείκνυε με εγγραφή των κονδυλίων κατασκευής στον Προϋπολογισμό της, ότι ήταν σε θέση και είχε την βούληση να κτίσει το Σχολείο.

Ποια ήταν η αντιμετώπιση του ζητήματος από την ελληνική πολιτική ηγεσία;


Τοπικές πολιτικές δυνάμεις που μάλιστα είχαν χρηματίσει επί σειρά ετών στα όργανα εκπροσώπησης των Γονέων, ζήτησαν επίμονα από τον Πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, με αφορμή την επίσκεψή του τον Δεκέμβριο 2012 στη Βαυαρία, να μεριμνήσει για την επίλυση του χρονίζοντος θέματος του σχολικού Κτηρίου. Ακολούθησε σχετική εντολή του προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπου ο Υπουργός κ. Κ. Αρβανιτόπουλος ανταποκρίθηκε άμεσα και αποφάσισε την έγγραφή κονδυλίου 24 εκ. Ευρώ , ζητώντας παράλληλα από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών την έγκριση της αύξησης του σχετικού Προϋπολογισμού.


Τι συνέβη στην συνάντηση της 6.2.13 στο Δήμο Μονάχου;


Η κρατική εταιρεία ΟΣΚ ΑΕ ( Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων) , η οποία είχε επιφορτισθεί με την υλοποίηση της κατασκευής και μάλιστα είχε προχωρήσει σε διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό και σχεδιασμό των κτηριακώ ν εγκαταστάσεων, είχε προσπαθήσει με αλλεπάλληλες επιστολές προς τις ελληνικές αρχές να υπενθυμίσει την υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας για εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου, κατάθεση αίτησης για άδεια λειτουργίας, ζητώντας παράλληλα από τις γερμανικές αρχές τήρηση των δικών τους υποχρεώσεων συγχρηματοδότησης.

 

Δυστυχώς η έλλειψη συντονισμού που επικρατούσε στην ελληνική γραφειοκρατία δεν είχε φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα και η υπόθεση του Κτηρίου κινδύνευε να χαθεί, παρά τις προσπάθειες του ΟΣΚ ΑΕ και των προξενικών αρχών. Έτσι, η επιστολή του δημάρχου Μονάχου κ. Ude που απειλούσε με αναστροφή της πώλησης έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στους εκπρόσωπους της ελληνικής πολιτείας , οι οποίοι αποφάσισαν σε μια τελευταία προσπάθεια απελπισίας να επιχειρήσουν συνάντηση με τους εκπροσώπους του Δήμου Μονάχου.

 

Σε αυτό το χρονικό σημείο μου ζητήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας να συνεργαστώ με τους συναδέλφους εκπροσώπους του ΟΣΚ ΑΕ εκπροσωπώντας το Υπουργείο Παιδείας στην δύσκολη αυτή συνάντηση.

 

Πραγματικά, και ενώ φαινόταν ότι όλα είχαν χαθεί, μας δόθηκε η ευκαιρία να αντιτάξουμε στην γερμανική αδιαλλαξία νομικά επιχειρήματα που ενίσχυαν τις ελληνικές θέσεις αλλά και να παρουσιάσουμε σε ένα πρώτο σχέδιο την απόφαση του κ. Υπουργού Παιδείας σχετικά με την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

 

Η ελληνική Πολιτεία εκπροσωπήθηκε επάξια από τον ΟΣΚ ΑΕ και τους νομ. Συμβούλους (Κα Μ. Ντότσικα και καθ. Κ. Κρεμαλή) καθώς και από εμένα, ως νομ. Εκπρόσωπο του Υπ. Παιδείας . Στην μάχη των επιχειρημάτων που ακολούθησε πετύχαμε να κερδίσουμε τον απαραίτητο χρόνο για να προσκομίσουμε στην δύσπιστη γερμανική πλευρά την απόδειξη της εγγραφής των απαραίτητων κονδυλίων στον Προϋπολογισμό. Είχαμε κερδίσει μια μάχη, αλλά όχι ακόμα τον πόλεμο.

Τι ακολούθησε από τότε και πως καταλήξαμε στην σημερινή χαρμόσυνη είδηση;


Από τις 6.2.13 ξεκίνησε για όλους τους εκπροσώπους της ελληνικής Πολιτείας ένας μαραθώνιος προκειμένου να υλοποιηθούν οι υπουργικές αποφάσεις και να λάβουν σάρκα και οστά μέσα στα χρονικά πλαίσια που μας είχε θέσει ο Δήμος Μονάχου. Με ταχύτητα φωτός συντάχθηκαν και υπεγράφησαν υπουργικές αποφάσεις και ανταλλάχθηκε σωρεία επιστολών μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών, των οποίων η διακίνηση έγινε πλέον προσωπικά , από υπηρεσία σε υπηρεσία, σε μια αδιάκοπη σκυταλοδρομία, όπου ευτυχώς αυτή τη φορά είχαμε να αντιμετωπίσουμε την θετική βούληση μιάς πολιτικής ηγεσίας που είχε συλλάβει το νόημα της προσπάθειας, είχε ενστερνισθεί τον πόθο και τον οραματισμό της παροικίας και είχε αποφασίσει, ιδιαίτερα σε αυτούς τους οικονομικά τραγικούς καιρούς, να υλοποιήσει τον στόχο της Ίδρυσης του Σχολικού Κτηρίου στη Βαυαρία.

 

Στις 21.2.2013 ολοκληρώθηκαν σε απίστευτο χρόνο όλες οι διαδικασίες έγκρισης του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Παιδείας και η σχετική Απόφαση δημοσιευόταν επίσημα στο Διαδίκτυο: Η πολιτική Ηγεσία των Υπ. Παιδείας και Ανάπτυξης κοινοποιούσε την Απόφαση της επανένταξης του Προϋπολογισμού του Έργου Κατασκευής του Σχολικού Κτηρίου στον Προϋπολογισμό του 2013 και βεβαίωνε την διάθεση των απαραίτητων κονδυλίων ύψους 24 εκ. ευρώ συνολικά και 7 εκ. ευρώ για την έναρξη των εργασιών εντός του 2013.


Τι σηματοδοτεί η απόφαση αυτή και τι υπολείπεται να γίνει ακόμα;


Η διυπουργική Απόφαση της 21.2.2013, που αποτελεί εκτέλεση πρωθυπουργικής εντολής, σηματοδοτεί αν μη τι άλλο την πεποίθηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας, ότι η ίδρυση του ελληνικού Σχολείου στο Μόναχο, αποτελεί μια αναγκαιότητα και οφειλή της πατρίδας στα ελληνόπουλα των αποδήμων συμπατριωτών μας. Αποτελεί , κατά την άποψή μου, την αναγνώριση από την ελληνική Πολιτεία, ότι τα ελληνόπουλα στο Μόναχο έχουν τα ίδια συνταγματικά δικαιώματα στην απόκτηση μιας ελληνικής παιδείας και επίσης το δικαίωμα να φοιτήσουν σε ένα σχολείο, το οποίο χωρίς ταξικές διαφοροποιήσεις, θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν τις γνώσεις εκείνες που θα τους επιτρέψουν την πρόσβαση στην ελληνική και γερμανική αγορά εργασίας και σε πληρέστερη επαγγελματική ολοκλήρωση.


Τώρα δε απομένει, παρά ο ΟΣ Κ ΑΕ, που έχει επιφορτισθεί με την υλοποίηση της κατασκευής να γνωστοποιήσει στην Κυβέρνηση της Άνω Βαυαρίας και τον Δήμο Μονάχου την από πλευράς της ελληνικής Πολιτείας εκπλήρωση των συμβατικών όρων, να ζητήσει την συμφωνημένη συγχρηματοδότηση και να υποβάλει για το σκοπό αυτό την σύμβαση με τον εργολάβο, δηλ. την εταιρεία που έχει επιλεγεί με νόμιμες διαδικασίες να κατασκευάσει το έργο, στις αρμόδιες γερμανικές υπηρεσίες για τελική έγκριση. Είναι μια τυπική πλέον διαδικασία, οφείλουμε όμως να την παρακολουθούμε συνεχώς και να μην εφησυχάσουμε, μέχρι οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, ο Υπουργός κ. Κ. Αρβανιτόπουλος και η Ειδική Γραμματέας Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης Εξωτερικού κ. Α. Λινού να θέσουν με το Προεδρείο του ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ Ιδρύματος την θεμέλια λίθο αυτού του μοναδικού Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Μνημείου, του νέου ιδιόκτητου ελληνικού Σχολείου στο Μόναχο.

 

Ποια νομίζετε ότι ήταν η συμβολή της παροικίας στην επίτευξη αυτού

του στόχου;


Η παροικία μας έθεσε ξεκάθαρα το στόχο της από την δεκαετία του ΄90, όταν ίδρυσε με μοναδική σύμπνοια το Ίδρυμα Παλλάδιο. Όλες οι δυνάμεις του Ελληνισμού, Κοινότητα, Σύλλογοι, Γονείς, Εκκλησία, Προξενείο, αγκάλιασαν αυτό το όραμα και το στήριξαν μέχρι το τέλος. Δεν έχει τόση σημασία πλέον, ποιες ενέργειες έπεισαν τον κ. Πρωθυπουργό, να αποφασίσει σε αυτό το χρονικό σημείο, στην πιο δύσκολη στιγμή για την ελληνική οικονομία, να ενεργοποιήσει την ευαισθησία του για τα μορφωτικά και πολιτιστικά θέματα και να δώσει την σχετική εντολή στους αρμόδιους υπουργούς του. Όπως όμως γνωρίζετε, πολλές φορές στο παρελθόν πολιτικές αποφάσεις έμειναν ανεκτέλεστες στα συρτάρια των δημοσίων υπηρεσιών, διότι δεν υπήρχαν οι άνθρωποι να τις κινήσουν, να τις συντονίσουν και να τις οδηγήσουν σε ολοκλήρωση.

 

Αυτή τη φορά, ευτυχής συγκυρία υπήρξε η συνεργασία όλων μας, όσων επιφορτισθήκαμε με το καθήκον της υλοποίησης αυτής της ιστορικής για την πατρίδα μας απόφασης, σε διάστημα 15 ημερών χωρίς χρονικούς περιορισμούς.

 

Δεν ήταν μόνο οι θεσμοί αλλά περισσότερο τα πρόσωπα, που με άοκνες προσπάθειες, ο κάθε ένας από τον δικό του χώρο ευθύνης, δόθηκαν «ψυχή τε και σώματι» στην επιτυχία αυτού του εθνικού σκοπού.

 

Ήταν τιμή μου να συνδράμω σε αυτή την εθνική προσπάθεια και αφήνω σε άλλους να κρίνουν, ποια και πόσο σημαντική ήταν η συμβολή του καθενός μας.

 

Ας μη ξεχνάμε , ότι στην υπόθεση αυτή είμαστε στο «Εμείς» και όχι στο «Εγώ», όπως μας θυμίζει ο στρατηγός Μακρυγιάννης. Και έχουμε - όλοι- πολύ δουλειά ακόμα μπροστά μας.


 

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΩΡΑΣ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΝ "ΔΟΡΥΦΟΡΟ" την 24.2.13 ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ DORYFOROS-MUENCHEN.DE

(http://www.doryforos-muenchen.de/forum/viewtopic.php?f=2&t=58)


Α.Τρίτσης, τ.Υπ.Παιδείας υμνεί την ελληνική γλώσσα

Αντιγράψετε και Ακολουθείστε τον σύνδεσμο:

 

http://palio.antibaro.gr/dialogos/tritshs_paideia.htm

 

Η Σοφία μιλά για την δεύτερη πατρίδα της

Η Σοφία Ξ. , ένα γλυκύτατο ελληνογερμανάκι 3ης γενιάς παρουσιάζει σε σχολική εκδήλωση του γερμανικού σχολείου όπου φοιτά, την αγάπη της για την πατρίδα του έλληνα πατέρα της Γιώργου Ξεπ., όπως την διαμόρφωσε η αγωγή των παπούδων της Κυριάκου και Ελένης και την επέτρεψε η διαλλακτικότητα και αποδοχή της φιλέλληνος γερμανίδας μητέρας της Daniela.

Το Ελληνικό Σχολείο Μονάχου (Griechische Schule München / Berg am Laim) θα μπορούσε να γίνει ο παραδεισος, όπου θα μεγαλώνουν τα άνθη μιας πραγματικά αναγκαίας ελληνογερμανικής φιλίας.

Ο Μ.Αλέξανδρος, μαθητής του Αριστοτέλη

O M.Αλέξανδρος του Φ.Κόντογλου
O M.Αλέξανδρος του Φ.Κόντογλου

ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΤΕΤΡΑΔΡΑΧΜΟ Συμβολή στην συζήτηση περι Δραχμής

Αρχ. Ελληνικό Τετράδραχμο 4ος αιών π.Χ.
Αρχ. Ελληνικό Τετράδραχμο 4ος αιών π.Χ.
Euro oder Drachme.pdf
Adobe Acrobat Dokument 69.9 KB

Αθηναϊκός Περίπατος

ΒΙΒΛΙΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ - ΣΧΟΛΙΩΝ

Αγαπητοί Φίλοι,

επiτρέπεται ελεύθερα ο σχολιασμός και οι ερωτήσεις εφόσον είναι επώνυμες και δεν περιέχουν προσβλητικό ή ποινικά επιλήψιμο περιεχόμενο, στις σελίδες των δημοσιευμάτων (Presse) και των Σχολίων (Kommentare). Σας ευχαριστώ.

ΟΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

Στην ιστοσελίδα αυτή θα αναρτώνται όλα τα έγγραφα που έχουν σχέση με την ανέγερση του σχολείου στο Μόναχο, προκειμένου η παροικία του Μονάχου να λαμβάνει γνώση και να αξιολογεί τις ενέργειες της ελληνικής Πολιτείας και των φορέων που επεξεργάζονται τα θέματα αυτά. Ελπίζω στην κατανόησή σας ότι μόνο εκείνα τα έγγραφα επιτρέπεται να κοινοποιούνται , τα οποία έχουν αδιαβάθμητο χαρακτήρα ή όσα ο συντάκτης τους έχει επιτρέψει την δημοσίευση.

Πανοραμική Αποψη Ακρόπολης

Διαδραστική σελίδα που προσφέρει μια πανοραμική,

τρισδιάστατη εικόνα της Ακρόπολης των Αθηνών .

 

http://acropolis-virtualtour.gr/acropolisTour.html


Κέντρο Βυζαντινών Σπουδών

Διαδραστική Σελίδα για να

γνωρίσουμε την βυζαντινή μας

Ιστορία και την ομορφιά των

βυζαντινών πηγών της Ρωμηοσύνης.

 

http://83.212.104.204/EKBMM/Page?name=index&lang=gr